Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web

turistika

Turistika

... zprávy, reportáže a zážitky z turistických aktivit

První jarní výlety

Jedna z~tradic, které se snažíme v kruhu svých blízkých známých a~přátel držet jsou tzv. první jarní výlety. Jde vlastně o~obyčejný pohodový čundr, konaný vždy první víkend na jaře.

Některé ročníky jsme také zachytili digitálně, a~proto je můžeme nabídnout i~zde: 2004, 2005, 2006.

Jmelí

Sugestivně nazvané vánoční vycházky na berounsko se také staly položkou v~kalendáři, ke které se rádi každý rok vracíme. Stejně jako PJV, poslední roky jsou prohlédnutelné na zvláštní stránce.

VýlETy

Polomodrák

11. - 12. 1. 2013

Konečně jsme se rozhoupali k dalšímu výpadu na Modrák. Možnost před vánoci jsme nakonec odpískali, ale teď už se zdálo, že to se Žížalou půjde zvládnout. Nakonec jsme sice v sobotu raději ustoupili přívalu bacilů, které se zdálo opanují Boudu u potoka, ale i tak jsme si moc užili...

Zase Modrák a zase dobrý!

2. - 4. 3. 2012

Naposledy jsme byli na Modráku před drahnou dobou. Není to snadný, v létě máme jinou zábavu a v zimě vlastně taky, ale přitom je každá možnost jet na Modrák více než lákavá. Kraj března přinesl takovou konstelaci, že už se nebylo na co vymluvit...

Race & walk

28. 9. 2011

Sv. Václava jsme věnovali sportu a procházce. Sport měl podobu účasti na běhu pořádaném Tj. Sokol Unhošť, závod na necelých 10~km, tzv. Neumannova stezka. Procházka, která následovala, nás zavedla ze Zbečna do Zbečna...

Po kolena v Roháčích

2. - 9. 7. 2011

Když jsem zakládal stránku se zprávou o Roháčích, připadal mi název docela přiléhavý. Bylo tuším podělí a mokré kalhoty na sušáku jasně stvrzovaly, že to je správný název...

MístoEliška

20. - 21.8. 2010

Stává se to maximálně jednou za 15 let, ale letos se tomu tak bohužel stalo. Osud si zahrál a na poslední chvíli zhatil každoroční Elsatek. Původně plánovaný zástupný program (překvapivě kolo) jsme rádi opustili ve prospěch velkorysé nabídky, která přišla od Zuzky...

Krušnohorský double

13. + 14. 2. 2010

Pod Markovým vedením jsem se začal učit jezdit na běžky do Krušných hor. Cesta není tak snadná jako do dosud mno velmi oblíbených Jizerek, ale není o moc delší a cíl stojí také za to.

Expedice Sněžka

9. - 11. 10. 2009

Konečně jsme se dočkali a natal čas dlouho avizované akce, kterou si pro nás Tg přichystal. Plán zahrnoval brzký start a postup přes Výrovku, Modrý důl, Obří důl a odtamtud na horu na Sněžku. Zpět pak přes Luční boudu, do Špindlu, busem do Vrchlabí a zpět do Strážného na boudu.

Schön und schwierig

22. 4. - 26. 4. 2009

Komprimované útržky zážitků z prodlouženého víkendu stráveného ve Východním Tyrolsku převážně balancováním na hraně ochlupené lyže.

Sněžnice NT 2009

6. 2. — 8. 2. 2009

Šlapat netknutým sněhem, přímo za nosem, to je paráda a~jeden z~hlavním cílů, který mě na sněžnice táhne. Ale ani cesty, které přede mnou a~patrně i~po mě někdo dal, stojí za to, zvláště je-li to taková výzva jako hřeben Nízkých Tater. Právě ten jsem si, inspirován jinde, vybral za cíl.

Na s. s K. v K.

16. — 18. 1. 2009

Využili jsme jakž takž ucházející sněhové nabídky a~vyrazili na sněžnice. Kromě Tombára a~Vodoucha jsem ukecal i~Šněkouše, který se s~námi vydal nezmrznout.

Košt jablek

1. 11. — 2. 11. 2008

Po delší odmlce, raději už ani nezkouším vzpomenout, jak dlouhé, jsme si vyrazili jen tak s~batohem do lesa. Původním impulzem bylo setkání s~Ájou, po kterém se zdálo, že by se dalo jet s~děvčaty z~Káňat a~přibrat k tomu pár pohodových individuí z fondu, ale nakonec se to vyvinulo obráceně, Fond měl jednoznačně navrch, protože během týdne poodpadala esa v~podobě Barami, Verči, Hřiba atp., takže na nádraží dorazila jen Ája a~k~tomu Tombár, Voda a~Zuzka. Zuzka jela jen na sobotu, večer ji v~Praze lákala jakási pařba a~naopak v~sobotu večer měl dorazil čerstvý docent a~Mykozs. Čtěte dále...

S rudlem na Modrák

25. — 27. 7. 2008

Do boudy U potoka do Modrého dolu se rádi vracíme, o~tom jsem zde už vícekrát referoval, ovšem tentokrát to padlo i~na léto, kdy většinou bloudíme jinými kraji. Aby to nebylo jednotvárné, vzali jsme si tentokrát s~sebou kolo a na věci rudl! Sice máme nosiče a~brašny, ale nandavat je kvůli 2×20 minutám se mi moc nechtělo. Tak jsem z~práce vypůjčil rudl, nastavil mu ucho tyčkou a~tradá... >>

Modrákový skialp-víkend

15. — 17. 2. 2008

Víkend uprostřed února 2008 mě zastihl společně s~pár přáteli na Boudě u~Potoka v~Modrém dole, kde jsme se společně připravovali na skialpové dobrodružství, které nás čeká v první polovině dubna. Za mrazivého leč jinak úžasného počasí jsme někteří pilovali, jiní teprve objevovali, techniku a~krásu pohybu na ski s~přilepenými tuleními pásy...

Po době v Modrém dole

4. 1. — 6. 1. 2008

Konečně se nám podařilo nemít jiný program na víkend, na který Petr Š. nabídl boudu U~potoka v~Modrém Dole k~pobytu. Podobně jako minulý, předminulý rok a~nejspíš i~roky předtím se tento lednový pobyt kryl s~konánín závodu Noc tuleních pásů, který jsem opět využil jako dobrou příležitost pořádně si zacvakat spouští, ovšem kromě toho jsme se i~pěkně prošli na sněžnicích...

„Cíl splněn“

11. — 13. 1. 2008

Veselý víkendový trek na sněžnicích na doslech od Harrachova: Už před vánoci 2007 jsem ohlásil záměr vydat se z~kraje roku 2008 na sněžnicích někam mimo civilizaci. Jak jsme se měli si můžete přečíst a~prohlédnout na zvláštní stránce.

Noc tuleních pásů

5. 1. 2008

Zkraje ledna jsem se (podobně jako předloni) vyskytl na nočním skialpinistickém závodě Noc tuleních pásů. A~stejně jako tenkrát jsem s~sebou měl foťák, takže se můžete podívat, jaké to bylo, resp. jak jsem to nacvakal.

Silvestrovská Páka

27. 12. 2007 - 1. 1. 2008

Nakonec se nás, navzdory překlepům v~původním rozpisu, sešlo postupně 20. V~různých skupinách jsme využili téměř vše ...

Vraní skála 2007

29. - 30. 11. 2007

Tentokrát se akce Vraní skála uskutečnila už v~listopadu, ovšem za počasí prosincovějšího než v~minulých letech.

Choustník

24. 11. 2007

Cestou na vyhlášení Galaxy série mne na cestě Praha–Soběslav zaujala odbočka na Choustník a~jelikož se stejné odbočka vyskytla i~cestou zpět, podařilo se tuhle zříceninku uložit v~mojí hlavě natolik, že jsem si ji později mírně prolustroval vybral ji jako ideální cíl pro pěší výlet...

První sníh v Černém dole

9. - 11. 11. 2007

Andul s~Dafem se před námi neprozřetelně zmínili o~tom, že by se za nimi dalo v~listopadu přijet na chatu do Černého Dolu, čímž si zavinili naší účast, podobné nabídky si nenecháváme, pokud to okolnosti dovolují, ujít 8-)

Kolokoňo víkend, zámek Skalice

29. 6. - 1. 7. 2007

Na poslední červnový víkend jsme vyrazili na pozvání Káti a~Mykozse na zámek Skalice, kde jsme na tři dny zabrali luxusní apartmán. Z~něho jsme pak kromě cyklistických výletů podnikali i~výlety na koni.

Pokus o jaro v Bedřichově

6. - 9. 4. 2007

Letos jsme na velikonoční svátky zvolili osvědčené řešení, horochatu v~Bedřichově. Přes počáteční váhání se nás nakonec sešlo 18, což je plná kapacita chaty. Přesto se nedá říci, že bychom se mačkali, vše proběhlo nadmíru hladce. Za zmínku snad stojí jen počet aut, která se tísnila na parkovišťátku před chatou, … zbytek, vč. odkazu na fotky, naleznete v~samostatném příspěvku.

Silvestrovský Cvikov

26. 12. 2006 - 1. 1. 2007

Po určité drobné prodlevě je zde informace o~tom, jak jsme se měli na Silvestra. Pevně doufám, že jsem přesně vystihl dobu, kdy se vám už určité dobnosti vpařily z~hlavy, a~rádi si je připomenete.

Houslový klíč od Jizerských hor

1. - 3. 12. 2006

Na sklonku podzimu jsme si dali s~pár hudebně založenými přáteli dostaveníčko v~osvědčené horochatě v~Bedřichově. Kromě hlavního programu … a~vůbec, ostatní je k~přečtení a~prohlédnutí jinde!

Vraní skála

7. - 8. 12. 2006

Několik posledních let se stala skalní vyvýšenina u Zdic naším přechodnýmn domovem. Stejně tomu bylo i~v~roce 2006.

Švestky v mlze

17. - 19. 11. 2006

Na prodloužený víkend kolem 17.~11. jsme se po dlouhém váhání rozhodli pro vícedenní čundrvýlet. Volba lokality padla na sever, konkterétně liberecko. Jako inspirace … pokračování >>>

Alpská mise

15. 10. 2006

Povzbuzeni ,,zkušenostmi`` ze Cvikova jsme spředli plán a~vyrazili do Alp na ferraty. Původně jsme se chtěli rozehřát na jednodušší ferratce Intersport–Gosau a~ještě týž den přejet na druhou stranu masivu a~vydrápat se po jižní stěně Dachsteinu přes Johann (Sudwand) Klettersteig.

Nakonec to dopadlo jinak, protože ono zmíněné rozehřátí nás docela unavilo, navíc jsme nestihli lanovku dolů, takže jsme zmožené údy ještě pořádně proveřili sestupem divokou pěšinou (1475 m.n.m.—924 m.n.m.). Ke všemu jsme museli z~tratě ustoupit po třetím úseku (Intersport je členěn na 4 části, ze kterých je možno poměrně beztrestně odejít) a~takříkajíc tam zanechat pytel. Druhý den, tedy v~neděli, jsme se ho s~Králíkem vydali sundat a~to se podařilo.

Měl-li bych celou ferratu zhodnotit, mohu za sebe říci, že je vcelku pěkná, s~řadou velmi zajímavých úseků. Technicky není moc obtížná (jen trochu ;-)), ale je poměrně dlouhá (přes 1000 metrů), což byl trochu problém i~pro nás, maje s~sebou děvčata holdující spíše cyklistice. Na několika místech je cesta trochu nepříjemná, protože je třebe traverzovat po mokré skále, ale vše se dá zvládnout.

Dost řečí, postupte si dále na fotky, které jsem z~praktických důvodů cvakal kapesním Fujíkem. Pro jistotu jsem je doplnil králíkovými výtvory.

Cvikov 2006

30. 9. 2006

Po Dolním Žandově a~dvojjitých Chřibech jsme letošní (podzimní) prodloužený výjezd nasměrovali na sever, do Lužických hor. Ubytování nám zajistil příznačně pojmenovaný DDM Cvikováček, jehož kapacitu 50 osob jsme (naštěstí) nenaplnili, ale alespoň trochu jsme se jí přiblížili (18 osob ve špičcce).

Během několilka dní volna jsme prozkoušeli vše, co zdejší kraj nabízí: cykloturisitiku, pěší turistiku, ferraty i~relaxaci v~bazénu. Vše je zdokumentováno ve fotkách, vč. dodatků (vlevo nahoře).

Dolní Žandov

17. 4. 2006

Velikonoční volno 14. — 17.4.2006 (posílené o~páteční dovolenou) jsme vyrazili strávit do farního penzionu v~Dolním Žandově. Ubytování tentokrát zajišťoval Jakub a~nedá se mu asi nic vytknout (ani jednomu, ani druhému). Kromě cyklovýletu v~sobotu, viz profil a~mapka u~fotek, jsme běhali pěšky nebo se vozili v~autikách.

Zvláště poslední den, pondělí, jsme pojali vysloveně mototuristicky a~na vlastní kůži jsme se ujistili, že sezóna ještě nezačala. Pokud si chcete připomenout, či dodatečně zkusit pochopit cedule na NS chráněným územím Soos, máte šanci v~oddělené sekci.

Komu by nálož fotek zde nestačila, může ještě zkusit štěstí ve spřátelené Žumpě TF.

Hašlerkový trek

19. 2. 2006

Perfektní akce nás zavedla na šumavský hřeben, který jsme překonali od Špičáku až po Velký Ostrý a~pak pro změnu spodem zpátky. Společně jsme se s Jitkou, Šnekem, Krťou a~Petrem se Štěpym a~Frantou táhli těžkým sněhem ze všech sil, ale ta námaha stála za to :-)

Rychleby 2.0

29. 1. 2006

Opakovaný pokus o~pokoření zimních Rychlebských hor. Tentokrát jsme vyrazili vybaveni sněžnicemi a~školeným instruktorem. Obojí se vyplatilo a~hory jsme zdárně překonali! Kromě tradičních fotek jsou k~mání i~další data v~podobě mapek, výškových profilů a~pod. (vlevo pod nadpisem). Ke zdaru celé akce, díky jim za to, přispěla Míša, Irina, Lucka, Michael, Karel a~Alex.

Noc tuleních pásů

7. 1. 2006

Krásný sobotní výlet, viz další záznam hned vedle, jsme zakončili diváckou účastí na Noci tuleních pásů. Velmi zajímavá akce, vrhající skialpinistky a~skialpinisty všech věkových kategorií do temné noci.

Vraní Skála 2005

6. 12. 2005

(domnělý) 4. ročník komorní akce zaznamenal drobnou úpravu osazenstva oproti předešlým instancím. Absentujícího K. nahradila M. a~její nadšení dává tušit, že se nás příští rok bude snažit přesvědčit, že se nahoru vejdeme čtyři a~ne jen tři. Další novinkou byla podpora nejnovější navigační techniky, díky které jsme odvážně zvolili a~nakonec i~zvládli nechvalně proslulou trasu po modré (při minulém pokusu, předloni, jsme na ní fatálně zabloudili a~užili si mimo jiné brodění maliním). Poslužte si několika fotografickými drobty a záviďte – je co!

Chřiby podzimní

30. 10. 2005

Po půl roce jsme se opět vrátili na místa sice vzdálená, ale o~to krásnější. Opět jsme si, jak můžete vidět, užili přírody a~společného bytí. Na rozdíl od jara byla naprosto vymetená obloha, krásně sucho a~úžasně barevno. Až budete chtít také někdy zajet do klidného kouta, zabodněte prst do Smraďavky [UH].

Hradiště

23. 10. 2005

Staršinovský, víceméně prozdeňkovský, výlet se konal na Hradišti, dalekou minulostí prodchnutém vršku u~Zbiroha. Na rozdíl od ostatních účastníků (dalších 17 kousků) jsme se na místo vydali s~použitím vlastní síly, na kole. Uvedená síla nám před cílem málem došla, protože po poledni (někde na úrovni hradu Žebrák) začal velmi intenzivní vítr od JZ a~nepřestal až do neděle. V neděli to bylo naopak vítáno, protože podobný příspěvek k~pohonu, aby cyklista pohledal. Setkání bylo naprosto vydařené, počasí přálo a~pohoda byla téměř nezměrná. Kromě fotek jsou zde (vlastně tam) i~autentické nahrávky z~večerního posezení u~ohně. Autentičnost se podepsala na šumu a~ruchu, ale pod ním je možné dešifrovat spoustu zajímavých stořek a~songů, které určitě stojí za poslech.

8. 3. 2005

Chřiby jarní

Průzkumný velikonoční výjezd do oblasti zatím nenavštívené. Ukázalo se, že se zde ukrývá mírně zvlněná zalesněná krajina protkaná stezkami, navíc v~podhůří doplněná plodným krajem vinařů. Ani jednomu jsme nevzdorovali a~dopřáli si to plnými doušky. Pokud se někomu do paměti místo uvedeného vryje blázinec, kdo kam kdy s~kým půjde, tak je přízemní suchar a~potřebuje si osvěžit vzpomínky ;-). Do praktického útulku ve Smarďavce se nelze nevrátit!

2. 3. 2005

Rychlebské hory

Plni sil a, sebekriticky nutno dodat nemístné, odvahy jsme na víkend 25.—27.1.2005 vyrazili s~plánem na přechod Rychlebských hor. Zdar celé akce byl de facto předurčen tím, že se mi po celé Praze nepodařilo sehnat sněžnice, které by byly volné k~zapůjčení. Přechod se tím změnil v~pokus o~zdolání 9~km během dvou dnů, po kolena (místy i~po krk) ve sněhu. Pokud si dobře vzpomínám, podařilo se! Rychlost přesunu ani nenaplněné ambice ovšem nemohly zkalit zážitek z~bivakování v~několika stupňovém mrazu, uprostřed lesa zasypaného více jak metrovou vrstvou sněhu. Zbývá dodat, že celou akci podnikla Markéta, Jakub, Zuzka, Lucka, Voda a~moje maličkost.

31. 10. 2004

Lipno 2004

Pro podzimní ,,prázdniny'' 2004 jsme vylosovali pobyt na Lipně. K~dispozici je pár foteček, které snad alespoň trošku přiblíží, jak jsme si užívali. Pro úplnost zbývá dodat, že se k~nám přidala Katka, Králík a~Lenka s~Petrem.